27/04/2024

بیانیه مشترک ده تشکل: به سه شنبه‌های اعتراض علیه اعدام می پیوندیم

در پی خیزش انقلابی «زن زندگی آزادی»، جمهوری اسلامی بار دیگر با توسل به اعدام‌های گسترده‌ی زندانیان سیاسی و غیر سیاسی، تلاش دارد با نمایش شقاوت و انسان‌کشی و گستراندن سایه‌ی سیاه مرگ و وحشت بر  فضای جامعه، سدی در برابر پیشروی جنبش انقلابی مردم ایران ایجاد کند.

با گسترش موج اعدام‌ها، جنبش علیه اعدام با قدرتی بیشتر و در ابعادی اجتماعی‌تر بر علیه احکام وحشیانه‌ی اعدام به میدان آمده‌اند و در هفته‌های اخیر صف اتحاد بر علیه اعدام‌ها به انسجام و همدلی گسترده‌تری دست یافته است.

زندانیان زیادی هم اکنون زیر تیغ احکام اعدام هستند و برای دفاع  از زندگی و نجات جانشان چاره‌ای جز مبارزه علیه احکام اعدام ندارند. قدرت اجتماعی و اعتراض عمومی می‌تواند مبارزه‌ی آنان را به نتیجه برساند.

زندانیان زندان مخوف قزلحصار در روزهای سه‌شنبه که مصادف با روز اعدام است اعلام اعتصاب غذای هفتگی کرده‌اند.

ما تشکل‌های کارگری، معلمان، زنان، پرستاران، بازنشستگان و دانشجویان که در صفوف مبارزات خود برای احقاق حقوق و مطالباتمان با انواع سرکوب‌ها مواجه بوده‌ایم خوب می‌دانیم که اعدام ابزار سرکوب و ارعاب جامعه است و بشریت مدرن و متمدن این مجازات قرون وسطایی را دون شأن خود می‌داند و باید برای توقف و لغو  احکام بیش از پیش با هم متحد شویم.

پیکره‌ی جامعه‌ی ایران سال‌هاست از اعدام زخم خورده است و جنبش علیه اعدام جنبشی قدرتمند در ایران است. و امروز در برابر موج اعدام‌ها مخالفت با اعدام  به امر همگانی مردم بدل شده است.

اعدام کشتن حرمت انسان چه در ظرفیت‌های فردی و چه اجتماعی است.

از همین رو ما امضا کنندگان این بیانیه از سه‌شنبه‌های اعتراضی علیه احکام اعدام حمایت کرده و همگام با زندانیان قزلحصار و دیگر زندان‌ها و همه‌ی خانواده‌های آن‌ها برای توقف و به پایان رساندن ناقوس مرگ اعدام هم صدا می‌شویم.

ما  تشکل‌های کارگری و اجتماعی عموم نیروهای سیاسی آزادی‌خواه و برابری‌طلب، کارگران، معلمان، بازنشستگان و جوانان انقلابی را به مبارزه‌ای سراسری و قدرتمندانه در ابعادی داخلی و بین‌المللی برای توقف و لغو مجازات اعدام فرا می‌خوانیم.