27/04/2024

زندان اوین؛ محرومیت پروین میرآسان از رسیدگی پزشکی

براساس گزارش‌های منتشر شدە، حدود ده روز پیش جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات پروین میرآسان در یک پرونده مشترک با نصراله فلاحی و فرزندش ارغوان فلاحی، در شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران برگزار شدە است.

براساس این گزارش پروین میرآسان، متهم سیاسی ۶۶ ساله و یکی از بازداشت شدگان خیزش انقلاب ژن ژیان ئازادی، از رسیدگی مناسب پزشکی و درمانی محروم مانده است.

براساس گزارش‌های منتشر شدە، این زندانی سیاسی کە علیرغم گذشت بیش از پانزده ماه از زمان دستگیری، همچنان به صورت بلاتکلیف در زندان اوین بسر می‌برد، مبتلا به بیماری‌های دیابت، پارکینسون، مشکلات مفاصل و اختلالات عصبی است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این متهم سیاسی ضمن تایید این خبر، گفتە است: علیرغم گذشت بیش از پانزده ماه از زمان دستگیری پروین میرآسان، حدود ده روز پیش جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات پروین در یک پرونده مشترک با نصراله فلاحی و فرزندش ارغوان فلاحی، در شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد. همچنین، وی که مبتلا به بیماری‌های دیابت، پارکینسون، مشکلات مفاصل و اختلالات عصبی است، تاکنون از رسیدگی مناسب پزشکی و درمانی محروم مانده است.

پروین میرآسان در پروندەای مشترک با نصراله فلاحی و فرزندش ارغوان فلاحی، بە محاربە و افستاد فی الارض از طریق اقدام گستردە علیە کشور و اجتماع  و تبانی برای ارتکاب جرم متهم شدە است و همچنان در انتظار حکم می‌باشد.

پروین میرآسان متولد ۱۳۳۶، در تاریخ سیزدهم آبان ۱۴۰۱، در جریان خیزش انقلابی ژن ژیان ئازادی، توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شد و پس از ۲۸ روز  به زندان عادل آباد شیراز و نهایتا مدتی بعد به بند زنان زندان اوین منتقل شد.