27/04/2024

پوتین: چرا بخش تاریخی در مصاحبه با کارلسون ضروری بود؟

برای غرب لازم است تا به درک فرآیند فکری روسیه برسد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در باره اینکه چرا بخش تاریخی در مصاحبه با کارلسون ضروری بود، اظهار داشت که برای غرب لازم است که به درک فرآیند فکری روسیه برسد.

پوتین آنچه در رابطه با اوکراین اتفاق می افتد را موضوع مرگ و زندگی خواند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با پاول زاروبین که بخشی از آن در کانال تلگرامی این روزنامه نگار منتشر شد، اظهار داشت که هر اتفاقی که در جهت اوکراین برای روسیه رخ می دهد، موضوع مرگ و زندگی است و با سرنوشت کشور در ارتباط است، در حالی که برای غرب تنها مسأله مرتبط با موضع تاکتیکی آنهاست.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به پرسشی درباره بخش تاریخی مصاحبه اخیر خود با تاکر کارلسون خبرنگار آمریکایی اینگونه پاسخ داد: “من فکر می کنم که برای خودمان، و حتی بیشتر از آن برای شنوندگان و بینندگان خارج از کشور، مهم است که به درک فرآیند فکری روسیه برسند. وضعیت ما را درک کنند، درک کنند که این وضع چقدر برای کشور ما حساس و مهم است، یعنی تمام آن چیزهایی که در اوکراین اتفاق می افتد. برای آنها، این امر بهبود موقعیت تاکتیکی آنهاست. اما برای ما این تعیین سرنوشت و موضوع مرگ و زندگی است”.

پوتین افزود: “من می خواستم افرادی که به این مصاحبه گوش می کنند آن را درک کنند. حالا این تلاش موفق بوده یا خیر، قضاوت با آنهاست.”

مصاحبه ولادیمیر پوتین با تاکر کارلسون اولین مصاحبه ای است که از زمان آغاز عملیات ویژه در اوکراین با یک روزنامه نگار غربی و به ویژه یک آمریکایی انجام شده است. رهبر روسیه دو ساعت و شش دقیقه صحبت کرد. به 60 سوال پاسخ داد.

تاکر کارلسون خبرنگار نزدیک به دونالد ترامپ است. مصاحبه او با پوتین در شبکه اجتماعی”ایکس” که به ایلان ماسک، کارآفرین و سرمایه دار آمریکایی تعلق دارد، منتشر شد.

تنها در 35 دقیقه، 85 میلیون توییت ارسال شد. مصاحبه رئیس جمهور روسیه با یک روزنامه نگار آمریکایی را در یک روز 170 میلیون نفر تماشا کردند. تعداد لایک ها نیز به میلیون ها نفر برآورد می شود. به اینها باید پخش تلویزیون و سایر کانال های خبری را هم اضافه کنیم… تعداد کل کسانی که مصاحبه را خوانده و تماشا کرده اند، از یک میلیارد نفر گذشت.

پس از مصاحبه پوتین و کارلسون، رهبری ایالات متحده که نگران علاقه مردم به این مصاحبه بود، سردرگم شد. دولت پنهان ایالات متحده نگران است، بنابراین کسانی به رئیس جمهور روسیه “حمله” می کنند و افراد دیگر به روزنامه نگار حمله می کنند.