27/04/2024

ربوده شدن ۴٧ زن در نیجریه توسط گروه تروریستی داعش

گروه تروریستی داعش ۴٧ زن را در ایالت بورنو در شمال شرقی نیجریه ربودند.

روز گذشته سه‌شنبه ١۵ اسفندماه، «شهو مادا» رهبر یکی از گروه‌هایی که با گروه تروریستی داعش مبارزه می‌کند در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت، ۴٧ زن که در اردوگاه‌های آوارگان در انگالا در نزدیکی مرز کامرون در حال جمع‌آوری هیزم بودند، توسط گروه تروریستی «داعش غرب آفریقا» محاصره و ربوده شدند.

براساس این گزارش شماری از زنان توانسته‌اند از دست تروریست‌های داعش فرار کنند، اما ۴٧ نفر از این زنان توسط داعش ربوده شه‌ادند. عثمان حمزه از رهبران شبه نظامیانی که با داعش مبارزه می‌کند، این گزارش را تأیید کرد و گفت: این زنان پس از حمله‌ی گروه تروریستی داعش به آن‌ها تاکنون به اردوگاه آوارگان انگالا برنگشته‌اند.

همچنین، ناهوم داسو کنت سخنگوی پلیس ایالت بورنو گفت این حمله حوالی ساعت ۴ بعدازظهر روز جمعه ١ مارس(١١ اسفندماه) به وقت محلی رخ داده است، اما پلیس نمی‌تواند آمار دقیقی از تعداد ربوده‌شدگان ارائه دهد.

علی بوکار یک افسر در واحد اطلاعات دولت محلی انگالا نیز در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه، گفت گزارش‌هایی دریافت کرده است که نشان می‌دهد تعداد زنانی که ربوده شده‌اند بیشتر از آمار اعلام شده است.

گروه‌های تروریستی ماه گذشته نیز ۳۵ زن را که از یک عروسی در ایالت کاتسینا در شمال غرب نیجریه برمی‌گشتند، ربودند و تاکنون از سرنوشت این ۳۵ زن هیچ اطلاعی حاصی نشده است.