27/04/2024

نامه کلکتیو سندیکایی فرانسه به خامنه ای: نگرانی از سلامتی کارگران زندانی رضا شهابی، داوود رضوی و حسن سعیدی

آیت الله سیدعلی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران

پاریس، ۴ مارس ۲۰۲۴

آقای رهبر 

ما اخبار بسیار نگران کننده ای از ایران در خصوص سه نفر از اعضای سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه (واحد)، که در حال حاضر در زندان هستند، دریافت می کنیم.

بر اساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، وضعیت سلامتی رضا شهابی نیاز به عمل جراحی فوری و اضطراری در ناحیه گردن دارد، در غیر این صورت ممکن است دچار عوارض وخیم و جبران ناپذیری شود.

با وجود درد شدید در ناحیه گردن و فشار خون بالا، طبق اطلاعاتی که به ما رسیده، تا این لحظه هیچ اقدامی جهت بستری شدن شهابی در بیمارستان برای عمل جراحی به عمل نیامده است.

داوود رضوی از درد زانو، بیماری آرتروز، نارسایی های بینایی و بیماری گوارشی رنج می برد. به ما گزارش شده است که علیرغم خونریزی های متعدد، او کماکان از درمان و مراقبت های بهداشتی لازم محروم بوده است.

حسن سعیدی اکثر دندان های خود را در زندان به دلیل درمان نشدن بیماری لثه و دهان از دست داده است. طبق اطلاعات ما، از دست دادن دندان های او باعث مشکلات گوارشی هم شده است. او نیاز فوری به درمان دندانپزشکی در خارج از زندان دارد.

با توجه به وخامت سلامتی رضا شهابی، داوود رضوی و حسن سعیدی، آن ها به معالجه فوری و مراقبت های درمانی مناسب نیاز دارند.

علاوه بر این، ما خواستار آزادی بی قید و شرط آن ها و هم چنین سایر کارگران، معلمان، دانشجویان و بطور کلی همه زندانیان سیاسی زندانی هستیم.

آقای رهبرمعظم، ادای احترام ما را بپذیرید.

بئاتریس لستیک، دبیرملی امور بین المللی  کنفدراسیون دموکراتیک فرانسوی کار (س. اف. د. ت)

بوریس پلازی، دبیر کنفدرال  کنفدراسیون عمومی کار (س. ژ. ت)

بنوآ تست، دبیرکل فدراسیون متحده سندیکایی (اف. اس. او)

موریل گیلبر، دبیرسراسری اتحاد سندیکایی همبستگی (سولیدر)

لوران اسکور، دبیرکل  اتحاد ملی سندیکاهای مستقل (او. ان. اس. آ)