27/04/2024

عزیز قاسم‌زاده و محمود صدیقی پور، معلمان زندانی، «بدون تفهیم اتهام» به دو سال دیگر حبس محکوم شدند

در پی صدور حکم ۲۰ سال زندان برای ۱۰ معلم و فعال صنفی فرهنگیان گیلان، عزیز قاسم‌زاده اعلام کرد که حکم او بدون تفهیم اتهام یا تشریفات قضایی صادر شده است.

به گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، آقای قاسم‌زاده که در زندان لاکان رشت محبوس است روز شنبه ۱۹ اسفند در نامه‌ای نوشت که او و دیگر همکار زندانی‌اش، محمود صدیقی‌پور، بدون آنکه حضوری یا ویدئویی تفهیم اتهام شده باشند، به دو سال دیگر حبس محکوم شدند.

چهارشنبه ۱۶ اسفند گزارش شد که شعبه سوم دادگاه انقلاب گیلان ۱۰ عضو هیات مدیره کانون صنفی فرهنگیان گیلان را مجموعا به ۲۰ سال زندان و سایر مجازات‌ها محکوم کرده است.

این ۱۰ نفر شامل عزیز قاسم‌زاده، محمود صدیقی‌پور، علی نهالی، تیمور باقری، جواد سعیدی، طهماسب سهرابی، انوش عادلی، جهان‌بخش لاجوردی، غلامرضا اکبرزاده و یدالله بهارستانی هستند.

آقای قاسم‌زاده در نامه خود از حقوقدانان پرسیده است: «آیا می‌توان بدون تفهیم اتهام، مبادرت به صدور حکم علیه کسی نمود و آیا اساسا با کیفیتی که شرح آن رفت، می‌توان افرادی را محاکمه و هریک را به دو سال زندان محکوم نمود؟».

این معلم و فعال صنفی که در حال گذراندن حکم قبلی خود است، در این نامه تصریح کرده که ناتوانی حاکمیت در تحقق وعده‌های رنگین «آنها را به این نتیجه رسانده که سرکوب و خاموش کردن مطالبه‌گر و مطالبه‌گری، یگانه راه حل اقتدار سیاسی و ثبات سیاسی است».