27/04/2024

بایدن در اظهاراتی دوپهلو کشته شدن سی هزار فلسطینی دیگر را در غزه غیرقابل تحمل خواند

شنبه نهم مارس، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در گفتگویی تلویزیونی گفت که سیاست‌های نخست وزیر اسرائیل در جنگ غزه به زیان اسرائیل تمام می شود. بایدن در اظهاراتی دوپهلو گفت که اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند و به حملاتش علیه حماس ادامه بدهد، اما، اسرائیل باید بیشتر مراقب جان افراد بی‌گناهی باشد که در نتیجۀ نبردهای جاری غزه کشته می‌شوند.

بایدن از حملۀ اسرائیل به رفح به عنوان خط قرمز خود یاد کرد، هر چند تأکید کرد که او هرگز اسرائیل را تنها نخواهد گذاشت و خط قرمز او شامل تحویل سلاح به اسرائیل نمی‌شود به طوری که مثلاً مردم اسرائیل از دفاع ضدموشکی “گنبد آهنین” محروم شوند.

رئیس جمهوری آمریکا، در عین حال، تأکید کرد که خطوط قرمز او کشته شدن فلسطینیان است و او نمی‌تواند بپذیرد که سی هزار فلسطینی دیگر در نوار غزه کشته شوند.

همزمان با این اظهارات فرماندهی ارتش آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) خبر داد که ناو لجستیکی “ژنرال فرانک بسون” جهت احداث یک اسکله موقت در کرانه‌های نوار غزه عازم مدیترانه شده است. جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا دو روز پیش در سخنرانی‌ خود در مقابل نمایندگان کنگره این کشور گفت که او قصد دارد با احداث اسکله‌ای موقتی در کرانه‌های غزه غذا و دارو برای بیش از دو میلیون فلسطینی این منطقه ارسال کند.