27/04/2024

مصدومیت پنج کارگر در ایلام و تهران

طی روزهای اخیر در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط نامناسب کار، پنج کارگر در ایلام و تهران طی حوادثی جداگانه دچار مصدومیت شدند.

بر اساس این گزارش، روز یکشنبه بیستم اسفندماه، یک کارگر در یک ساختمان در حال ساخت در ایلام مشغول کار بود که از ارتفاع به عمق چاهک آسانسور سقوط کرد و مصدوم شد، که توسط امدادگران و عوامل آتش نشانی برای درمان به بیمارستان منتقل شد. همچنین روز چهارشنبه شانزدهم اسفندماه، در یک ساختمان در حال ساخت در خیابان میرداماد تهران، چهار کارگر بر اثر تخریب ناگهانی سقف طبقه فوقانی ساختمان دچار مصدومیت شدند. در پی این اتفاق، سقف طبقه ششم بر روی چهار کارگری که در طبقه پنجم ساختمان مشغول کار بودند فرو ریخت و کارگران مصدوم به بیمارستان اعزام شدند.

اعتصاب کارگران ابنیه فنی ناحیه زاگرس در اندیمشک

روز یکشنبه 20 اسفندماه، شماری از کارگران خطوط ابنیه فنی راه‌آهن ناحیه زاگرس در اندیمشک، در اعتراض به عدم دریافت حقوق و دستمزدهایشان، دست از کار کشیدند.

کارگران معترض، خواهان دریافت مطالبات خود از جمله عیدی، بُن رمضان، بُن عید سال نو و همچنین دستمزد اسفند ماه سال جاری هستند. گفتنی است، شماری از این کارگران، با تجمع در ایستگاه اندیمشک مقابل یک قطار مسافربری ایستاده و هشدار دادند که در صورت عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان به اعتصاب و تجمعات مشابه ادامه خواهند داد.

تداوم اعتصاب کارگران پتروشیمی دهدشت

روز یکشنبه 20 اسفندماه، کارگران پتروشیمی دهدشت در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات خود همچنان در اعتصاب به سر می برند.

کارگران پتروشیمی دهدشت از ۷ اسفند سال جاری در اعتراض به عدم دریافت چهار ماه دستمزد، بیمه، مزایا و عیدی در اعتصاب به سر سرمی‌برند. گفتنی است، ماشین‌های امنیتی رژیم در جاده پاتاوه-دهدشت برای سرکوب اعتصابات مستقر شده بودند.