27/04/2024

شورای شهر تهران افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی را تصویب کرد

لایحه تعیین نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال 1403 در شورای شهر تهران بررسی و تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری‌ «تسنیم»، در دویست و بیست و دومین جلسه شورای شهر تهران، که سه‌شنبه 22 اسفند برگزار شد، نرخ کرایه وسایل نقلیه عمومی برای سال آینده بررسی و تصویب شد؛ نرخ جدید از ابتدای اردیبهشت 1403 اعمال خواهد شد.

جعفر تشکری هاشمی، عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه حداکثر رشد 45 درصد برای نرخ کرایه تاکسی‌ها در نظر گرفته شده است، به خبرگزاریها گفت: «در جلسات کمیسیون نرخ ورودیه در مترو داخل تهران تنها 16 درصد را افزایش دادیم، بلیت تک سفر که فعلا 3300 تومان است، برای سال آینده مبلغ 4300 تومان خواهد شد و در مورد خطوط حومه برای پرند و هشتگرد نیز افزایش 30 درصدی نرخ را در نظر گرفته شده است».

بر اساس این مصوبه مبلغ ورودیه در اتوبوس تندرو و عادی 22 درصد افزایش داشته و به ازای هر کیلومتر پیمایش برای اتوبوس‌های تندرو 20 درصد افزایش و برای اتوبوس‌های عادی 40 درصد افزایش دیده می‌شود.

افزایش نرخ کرایه وسایل نقلیه عمومی در تهران حالیست که در فروردین امسال شهرداری تهران اعلام کرد که 25 درصد شهروندان تهران از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند.

به باور کارشناسان افزایش نرخ وسایل نقلیه عمومی یک چهارم شهروندان پایتخت که بیشتر اقشار ضعیف و کم درآمد هستند را تحت فشار قرار خواهد داد.