27/04/2024

اعتصاب کارگران در دو واحد صنفی

روز سه شنبه دهم بهمن ماه، گروهی از بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی در شهرهای کرمانشاه، اهواز و یزد، گروهی از پرستاران و کارکنان بخش درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مقابل دانشگاه علوم پزشکی در ساری با برگزاری تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند. از سوی دیگر شماری از نیروهای ارکان ثالث شرکت بهره برداری نفت در شرکت ملی حفاری ایران و جمعی از کارگران شرکت پیمانکاری شفق شاغل در گروه ملی فولاد ایران دست به اعتصاب زده و در محل کار خود تجمع کردند. علاوه بر این گروهی از شهروندان ساکن اراک، در خیابان های این شهر در اعتراض به آلودگی هوا دست به تجمع و راهپیمایی زدند.

روز سه شنبه دهم بهمن ۱۴۰۲، جمعی از کارگران شرکت پیمانکاری شفق شاغل در گروه ملی فولاد ایران در اعتراض به تبدیل وضعیت کارگران به قراردادی و مطالبتشان دست به اعتصاب و تجمع در محل کار خود زدند.

این کارگران طی روزهای گذشته نیز با برپایی تجمعات اعتراضی در سطح شهر اهواز خواستار رسیدگی به مطالبات خود شده بودند.

تجمع اعتراضی شهروندان در اراک

روز سه شنبه دهم بهمن ۱۴۰۲، گروهی از شهروندان ساکن اراک، برای چندمین بار دست به تجمع و راهپیمایی در خیابان های این شهر زدند.

بر اساس گزارشات رسیده به هرانا، تجمع این شهروندان در اعتراض به آلودگی هوای این شهر در اثر استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شازند صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت ملی حفاری ایران

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، شماری از نیروهای ارکان ثالث شرکت بهره برداری نفت در شرکت ملی حفاری دکل‌ ۳۷، ۲۱ و ۲۵ در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در محل کار خود تجمع کردند.

تجمع بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی

به گزارش شورای بازنشستگان ایران، روز سه شنبه دهم بهمن ۱۴۰۲، شماری از بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی با در دست داشتن پلاکاردها و سر دادن شعارهایی اعتراضی مقابل ساختمان های صندوق بازنشستگی کشوری و استانداری در شهرهای کرمانشاه، اهواز و یزد تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم همسان سازی دستمزد و وضعیت نامناسب معیشتی آنها صورت گرفته است.

تجمع اعتراضی پرستاران دانشگاه علوم پزشکی مازندران

به گزارش شورای بازنشستگان ایران، روز سه شنبه دهم بهمن ۱۴۰۲، شماری از پرستاران و کارکنان بخش درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل دانشگاه علوم پزشکی در ساری، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، این تجمع در اعتراض به “پرداخت نشدن عادلانه تعرفه و اضافه کار” صورت گرفته است.

اعتصاب کسبه و بازاریان در شهرهای مختلف

به گزارش خبرگزاری هرانا، شماری از کسبه و بازاریان در شهرهای سنندج، سقز، بوکان، بانه، دهگلان، روانسر و مهاباد در اعتراض به اعدام چهار زندانی سیاسی، دست به اعتصاب زده و از انجام فعالیت های روزانه خود امتنا کردند.