27/04/2024

آنچه در غزه اتفاق می‌افتد جنایات جنگی بی‌سابقه است

امروز چهارشنبه ٢٧ مارس، فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر سازمان ملل متحد برای سرزمین‌های فلسطین، در چارچوب پنجاه و پنجمین نشست شورای حقوق بشر در ژنو آنچە را کە در غزە روی می‌دهد «جنایت جنگی بی‌سابقه» توصیف کرد و گفت که برای «تأیید تعهد به قوانین بین‌المللی» تلاش می‌کند.

فرانچسکا آلبانیز همچنین گفت آنچە «اسرائیل» مرتکب می‌شود نشان‌دهنده قصد آن برای نابود کردن همه چیز است که به عنوان «نسل‌کشی» طبقه‌بندی می‌شود.

وی در سخنرانی خود با اشاره به اینکه به دلیل حقایقی که در گزارش خود از جنگ بازگو کرده، تهدید شده است، گفت: «از زمانی که مأموریت خود برای تهیه گزارش را آغاز کردم، مورد حملات و تهدیدهای زیادی قرار گرفتم.

گفتنی است که فرانچسکا آلبانیز، از زمان آغاز جنگ بین نیروهای اسرائیلی و جنبش حماس، گزارش خود را تهیه و در چارچوب پنجاه و پنجمین اجلاس حقوق بشر منتشر کرد و در آن میزان تجاوزات اسرائیل علیه غیرنظامیان در غزه را فاش کرد و اعلام کرد که غزه با خاک یکسان شده است.

وی همچنین توضیح داد که از سال ١٩۴٧ ، مردم فلسطین از طریق اقداماتی زندگی می‌کنند که راه را برای «نسل کشی» هموار می‌کند، و خاطرنشان کرد که  به تحقیقات بیشتری نیاز است تا مشخص شود آیا آنچه در سال ١٩۴٨ رخ داد نسل کشی است یا خیر، همچنین آیا اسرائیل قوانین بین‌المللی بشردوستانه را دستکاری کرد تا ارتکاب خود به تخلفات در غزه را توجیه کند.

فرانچسکا آلبانیز با انتقاد از تغییر اهداف اسرائیل که هدفش را نابودی جنبش حماس عنوان کرد، گفت: اقدامات اسرائیل منجر به کشتار بسیاری از غیرنظامیان شد و باید دادگاه جنایی مبنی بر تحقیق درباره جنایت انسانی در غزه جدی باشد.

وی تأکید کرد:اقداماتی که اسرائیل در غزه انجام می‌دهد ایجاد شرایطی است که زندگی را برای فلسطینی‌ها غیرممکن می‌کند و هدف گزارشی که او تهیه کرده «تأیید تعهد به قوانین بین‌المللی» است و خواستار مقابله با آنچه کە صراحتا آن را «وحشیگری و تعهد اسرائیل به حقوق بین‌الملل» می‌نامد است؛ «اسرائیل به قوانین بین‌المللی احترام نمی‌گذارد و ما به نیرویی نیاز داریم که فلسطینی‌ها را از اسرائیلی‌ها جدا کند».