27/04/2024

در حملات هوایی اسرائیل به سوریه بیش از ۴۰ نفر کشته شدند

در حمله به یک انبار تسلیحاتی در شهر حلب، ده ها نیروی حزب الله و نظامیان سوریه کشته شدند. غیرنظامیان نیز قربانی این حملات شدند.

دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس می گوید حملات هوایی اسرائیل به استان حلب سوریه بیش از ۴۰ نفر از جمله اعضای حزب الله و تعداد زیادی از سربازان سوری را در منطقه ای نزدیک انبارهای تسلیحاتی این سازمان شبه نظامی لبنانی کشته است.

در حملات هوایی و پهپادی که در ساعات اولیه روز جمعه به انبارهای موشکی حزب‌الله لبنان در حومه جنوبی حلب در جبرین، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی حلب و شهرکی در مجاورت آن صورت گرفت، ۴۲ نفر کشته شدند.

بر اساس گزارش‌ها، دست‌کم ۳۶ سرباز سوری و شش جنگجوی حزب‌الله در این حملات کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. اسرائیل در مورد این حملات سکوت کرده است.

سازمان حقوق بشر سوریه که که شبکه گسترده ای در سوریه دارد، گفته است: حداقل ۳۶ سرباز کشته و ده ها سرباز دیگر زخمی شده اند. این بالاترین تلفات تاکنونی در میان نیروهای سوریه در یک حمله اسرائیل به خاک سوریه است.

حزب‌الله می گوید حملات اسرائیل همچنین پایگاه‌های پدافند هوایی در الصفره را هدف قرار دادند و صدای انفجارهایی در منطقه کفر جوم در غرب حلب شنیده شد.

دو منبع امنیتی به رویترز گفتند که شش تن از اعضای حزب الله در میان کشته شدگان حملات اسرائیل بودند. پیش از آن تعداد کشته ها ۳۸ نفر اعلام شده بود. خبرگزاری دولتی سوریه، سانا، گفت غیرنظامیان در میان کشته ها و زخمی ها هستند.

یک منبع امنیتی به رویترز گفت یکی از کشته شدگان یک فرمانده محلی حزب الله بود که برادرش در حمله اسرائیل به جنوب لبنان در ماه نوامبر کشته شد.

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد اسرائیل حدود ساعت ۱:۴۵ بامداد (۲۲:۴۵ به وقت گرینویچ) به چندین منطقه در بخش جنوب شرقی استان حلب حمله کرد و تعدادی از غیرنظامیان و پرسنل نظامی در این حملات کشته شدند. به گفته این وزارتخانه، حملات هوایی همزمان با حملات پهپادی انجام شده از ادلب و روستاهای غربی حلب انجام شده است که به گفته این وزارتخانه توسط “سازمان های تروریستی” علیه غیرنظامیان در حلب و اطراف آن انجام شده است.

ارتش اسرائیل گفته است “در مورد گزارش های رسانه های خارجی اظهار نظر نمی کند”.

اسرائیل از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱، صدها حمله هوایی به اهدافی در سوریه انجام داده است، تا به گفته ی خود مسیرهای تدارکاتی حزب الله به لبنان را قطع کند.

اسرائیل و حزب‌الله همچنین به موازات جنگ غزه در مرزهای جنوبی لبنان به تبادل آتش پرداخته‌اند. بیش از ۲۷۰ جنگجوی حزب الله و ۵۰ غیرنظامی از جمله پزشکان و خبرنگاران در حملات اسرائیل به جنوب لبنان کشته شده اند. حدود ۱۲ سرباز اسرائیلی و نیمی از غیرنظامیان این کشور در شمال اسرائیل کشته شده اند.