29/04/2024

جلوگیری مجدد از اعزام کارگر زندانی داود رضوی به بیمارستان توسط مسئولین زندان اوین

دیروز ۲۱ فروردین ۴۰۳ مسئولان زندان اوین بار دیگر از اعزام داود رضوی از اعضای هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد که شدیدا از بیماری گوارش رنج میبرد به دلیل نپوشیدن لباس زندان خوداری کردند.

مشکلات گوارشی داود رضوی آنقدر جدی هستند که حتی سال گذشته دو روز در بیمارستان طالقانی بستری بوده و طبق نظر پزشکان مورد تایید زندان نیاز فوری به درمان مداوم دارد .متاسفانه یکم اسفند سال گذشته نیز برای ادامه درمان چشم هایش به بیمارستان فارابی اعزام بود که بدلیل عدم پوشیدن لباس زندان از انتقال  این کارگر زندانی به بیمارستان ممانعت بعمل آمد.

جلوگیری از اعزام زندانی به بیمارستان در حالی از سوی مسئولان زندان صورت میگیرد که شرایط اعزام باید از چند مرحله زمان بر، از جمله نظر پزشکان متخصص و اجازه رئیس بهداری زندان و کسب مجوز قضایی، عبور کند، که متاسفانه بعد از طی این مراحل مسئولان انتظامی زندان بدون در نظر گرفتن شرایط وخیم زندانی از اعزام به بیمارستان جلوگیری بعمل میاورند.

داود رضوی فعال سندیکایی بیش از ۵۷۰روز است که درزندان است. علاوه بر شرایط سنی ایشان، رضوی دارای بیماری گوارشی بوده و از ناحیه چشم و زانو هم رنج میبرد اما در حال حاضر درمان این کارگر زندانی متوقف شده است. با توجه به شرایط جسمانی وخیم داود رضوی، عدم ادامه درمان  میتواند خطرات جدی جسمانی برای ایشان داشته باشد.

همچنین موارد ذکر شده بالا شامل دو عضو دیگر سندیکای کارگران شرکت واحد رضا شهابی که از ناحیه گردن متحمل درد شدید می باشد و طبق نظریه پزشک متخصص نیاز فوری به جراحی دارد و حسن سعیدی که از عفونت لثه و دندان ها رنج می کشد می باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه این عمل غیرقانونی، بی شرمانه و غیرانسانی مسئولان زندان را به شدت محکوم می‌نماید و از قوه قضائیه و مسئولان زندان می‌خواهد هر چه سریعتر با اعزام داود رضوی به بیمارستان موافقت کنند. سندیکا همچنین خواهان آزادی بی قید و شرط اعضای زندانی خود داود رضوی، رضا شهابی، حسن سعیدی و سایر فعالین کارگری، معلمی، دانشجویی و ‌مدنی میباشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه
۲۲ فروردین ۱۴۰۳