16/05/2024

سقوط بی‌سابقه پول ایران در برابر ارزهای خارجی؛ دلار 66200 تومان معامله شد

یورو و پوند بریتانیا نیز با رشد قیمت مواجه شدند و به ترتیب با 70600 و 82450 تومان معامله شدند

باراز ارز در ایران تحت تاثیر افزایش نگرانی‌ها از وقوع جنگی مستقیم میان ایران و اسرائیل دوباره متلاطم شد و افزایش نرخ ارزشهای خارجی از جمله دلار در برابر تومان را در پی‌داشت.

به گزارش وب‌سایت «تجارت نیوز»، شنبه 25 فروردین، نرخ ارزهای خارجی در ایران با افزایش ارزش بازگشایی شد و معامله‌گران افزایش ریسک‌های سیاسی را دلیل رشد قیمت دلار می‌دانند.

تا زمان تنظیم این خبر در بعد از ظهر شنبه، دلار آمریکایی در بازار تهران با قیمت 66200 تومان معامله شد و امکان بالا رفتن آن هم بسیار زیاد است.

به گزارش رسانه‌های محلی ایران، یورو و پوند بریتانیا نیز با رشد قیمت مواجه شدند و به ترتیب با 70600 و 82450 تومان معامله شدند.

بر اساس اخبار میدانی از تهران و چند شهر دیگر ایران، نگرانی‌ها از احتمال شروع جنگ مستقیم میان ایران و اسرائیل، افزایش بی‌سابقه تقاضا برای ارزهای خارجی را به دنبال داشته است.

تحت تاثیر همین شرایط، قیمت طلا و سکه نیز با افزایش قیمت ارزهای خارجی همراه شد.

در حالی که کارشناسان، جهش نرخ دلار و ارزهای خارجی در ایران را متاثر از افزایش تنش‌ها و احتمال وقوع جنگ میان ایران و اسرائیل می‌دانند، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر در مجلس ایران، در گفت‌وگو با پایگاه خبری جماران اعلام کرد که قیمت دلار ارتباطی به شرایط منطقه ندارد.

دلیگانی گفت: «به نظرم ارتباطی به حمله نظامی در منطقه و این نوع مسائل ندارد و به نوع برنامه ریزی دولت برمی‌گردد. وقتی یکی از مسئولان دولت می‌گوید، دلار تا 100 هزار تومان بالا می‌رود طبیعی است که اگر بالاتر از 100 هزار تومان برود یک هنجار پیش می‌آید، در حالیکه من فکر می‌کنم ریشه این مباحث به نوع مباحث اقتصادی؛ نقدینگی و ارزش پول ملی برمی‌گردد»‌.

با این حال، در سایه افزایش تنش‌ها در منطقه و خبرهای مربوط به حمله تلافی‌جویانه ایران به اسرائیل، بورس ایران نیز با خسارت هنگفتی مواجه شد، به طوری که 99 درصد بازار سرمایه در وضعیت صف فروش قرار گرفت.