30/04/2024

هزاران قربانی نتیجه ۱۹۰ روز جنگ در غزه

در صدونهمین روز جنگ اسرائیل و حماس، جنگنده‌های اسرائیل به بمباران شدید مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند و منازل غیرنظامیان و تجمعات آوارگان را هدف قرار دادند که منجر به کشته و مجروح شدن ده‌ها نفر شد.

در بحبوحه‌ی قحطی و شرایط فاجعه‌بار ساکنان نوار غزه که در نتیجه‌ی محاصره‌ی مداوم و عدم ورود کمک‌های بشردوستانه و آواره شدن هزاران نفر از خانه‌های خود رقم خورده است، نیروهای اسرائیلی برای صد و نودمین روز متوالی با انجام ده‌ها حمله‌ی هوایی، به کشتار خونین علیه غیرنظامیان دست زده و به جنایات و نسل‌کشی علیه غیرنظامیان در نوار غزه ادامه دادند.

امروز شنبه۱۳ آوریل، منابع فلسطینی گزارش دادند که در پی حمله‌ی هوایی نیروهای اسرائیلی به حومه‌ی شهر شیخ زاید در شمال نوار غزه دو نفر کشته و تعدادی دیگر نیز در نتیجه بمباران یک خانه توسط هواپیماهای اسرائیلی در دیرالبلح در مرکز نوار غزه مجروح شده‌اند.

این خبرگزاری‌ها اعلام کردند جنگنده‌های اسرائیل حملات خشونت‌آمیز خود را به بخش مرکزی و محله‌های الزیتون و الدرج و همچنین منطقه‌ی الفخاری در جنوب نوار غزه را تشدید کرده‌اند و مناطق شرقی لجبالیا و شمال نصیرات را بمباران کردند که ده‌ها کشته و مجروح بر جای گذاشت.

پس از انجام۸ قتل‌عام علیه خانواده‌ها توسط نیروهای اسرائیلی طی چند ساعت گذشته، تعداد قربانیان جنگ هفت ماهه بین نیروهای اسرائیلی و جنبش حماس به ۳۳ هزارو ۶۳۴ کشته و ۷۶هزارو ۲۱۴ مجروح افزایش یافت و تعدادی از قربانیان هنوز زیر آوار مانده‌اند.