27/04/2024

تشدید سرکوب‌ ها در آموزش و پرورش؛ ۶۷ معلم از طرح رتبه بندی محروم شدند

سرکوب و یکسان‌سازی در مدارس همزمان با دانشگاه‌ها در حال اجرا است و همچنان که طی روزها و ماه‌های گذشته و پس از فروکش کردن نسبی خیزش انقلابی «ژن ژیان ئازادی» شاهد ملیتاریزه کردن دانشگاه‌ها و اخراج اساتید حامی مردم و دانشجویان معترض در دانشگاه‌ها بودیم و هستیم، حذف و به حاشیه راندن معلمان و فعالین صنفی آزادی‌خواه و حق‌طلب نیز در دستور کار نهادهای امنیتی در آموزش و پرورش قرار گرفته و ده‌ها معلم که فعالیت صنفی داشته‌اند از قانون رتبه‌بندی محروم شدند.

روزنامه‌ی اعتماد در گزارشی به سرکوب معلمانی که فعالیت صنفی دارند، پرداخته و از محرومیت ۶۷ معلم از طرح رتبه‌بندی در طول یک سال گذشته و پس از آغاز خیزش انقلابی «ژن ژیان ئازادی» خبر داد.

سارا سیاهپور، زهره اسکندری از استان البرز، صفیه رکنی از مشهد، زهرا عوض‌زاده‌مقدم و الهه صادقی از شهر بجنورد، اعظم سرخوش طرقبه‌ی و ملیحه واعظ ترشیزی از شهر شیروان، کوکب بداغی‌پگاه از شهر ایذه، مژگان باقری از شهر شیراز، ژیلا خیر از شهر کازرون، مریم زیرک از شهر خرمدشت، مهین صفاری از شهر قم، لیلا عنایت‌زاده از شهر سقز، ژیلا رحیمی از شهر سنه، شیدا شمس و فاطمه غلامیاز شهر مریوان، رقیه انامی از بندرانزلس، زهرا صیاد دلشادپور و سکینه ملکی‌هدک از استان گیلان، تارا اکبرزاده از شهر آمل، مریم خورشیدی و معصومه خورشیدی از استان مرکزی اسامی فعالین صنفی معلمان زن هستند که از طرح رتبه‌بندی محروم شده‌اند.

محروم شدن این معلمان با سابقه از طرح رتبه‌بندی در حالی صورت می‌گیرد که صدها طلبه‌ که هیچگونه تحصیلات عالی ندارند، در آزمون استخدامی آموزش و پروش که اوایل شهریورماه برگزار شد، پذیرش شده و اکنون در مدارس سراسر ایران به آموزش دانش‌آموزان مشغول هستند.

برخورد با معلمان و فعالین صنفی معلمان در حالی صورت می‌گیرد که در دانشگاه‌ها نیز سیاستی مشابه از سوی وزارت علوم و تحقیقات در جریان است و ده‌ها استاد دانشگاه طی دو سال گذشته اخراج، تعلیق و یا به صورت اجباری بازنشسته شدند.

جمهوری اسلامی با تشدید برخوردهای سرکوبگرانه علیه معلمان، اساتید و دانشجویان تلاش می‌کند تا صدای دادخواهی و عدالت‌طلبی این اقشار را که تأثیرگذاری زیادی بر دیگر اقشار جامعه دارند، قطع کرده و از برگزاری هرگونه تجمعات اعتراضی در آینده جلوگیری کند.