27/04/2024

محکومیت کیمیا فتحی زاده، به حبس و مجازات تکمیلی

براساس خبرهای منتشر شدە،  کیمیا (زهرا) فتحی زاده، متولد ۱۳۵۲، خبرنگار و فعال رسانه‌ای ساکن تهران، توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری۲ شهرستان سیرجان از توابع استان کرمان به تحمل ۶ ماه حبس، پرداخت ١٠٠ میلیون ریال جریمه نقدی و ۲ سال ممنوعیت فعالیت در حرفه خبرنگاری، محکوم شد. 

گفتنی است که کیمیا (زهرا) فتحی زاده، بە اتهام «نشر اکاذیب از طریق تخریب چهره نظام به قصد برهم زدن امنیت روانی مردم در فضای مجازی» محکوم شده است. باید اشاره کرد که ۶ ماه حبس کیمیا فتحی‌زاده  به ۲ سال و ۶ ماهه به تعلیق افتاده است.

کیمیا فتحی زاده، در تاریخ ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۲، توسط دادرس مجید زیدآبادی‌نژاد در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری شهرستان سیرجان از توابع استان کرمان، با شکایت محسن نیک ورز، رئیس فعلی حفاظت اطلاعات و دادستان سابق شهرستان سیرجان، محاکمه شده بود. 

لازم به ذکر است این پرونده‌سازی بر علیه کیمیا(زهرا) فتحی زاده، توسط فردی با نام شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان در مجلس که دارای فساد مالی گسترده است صورت گرفت.

کیمیا فتحی‌زاده، در دی ماه ۱۴۰۲، در پی شکایت پلیس فتا، با یورش نیروهای امنیتی به منزل وی و تفتیش منزلش بازداشت  و برخی از لوازم شخصی این خبرنگار از قبیل گوشی تلفن همراهش ضبط شد.

کیمیا فتحی‌زاده، اواخر دی ماه ۱۴۰۲، پس از احضار به شعبه ۵ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۳ تهران با نیابت از طرف شعبه معاونت دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان پس از طی مراحل بازپرسی و تفهیم اتهام با تودیع یک قرار کفالت تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شد.