27/04/2024

انتقال شریفه محمدی به زندان لاکان رشت

روز یک‌شنبه ۶ اسفندماه، شریفه محمدی، فعال کارگری ساکن رشت که در تاریخ ١۴ آذرماه بازداشت و به زندان لاکان این شهر منتقل و پس از ٢۶ روز به زندان سنه منتقل شده بود، مجدداً به زندان لاکان رشت منتقل شد.

شریفه محمدی روز سه‌شنبه ١۴ آذرماه سال جاری، بدون ارائه‌ی حکم قضایی در خانه‌اش در رشت بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد و سه هفته پس از بازداشت، در روز ٩ دی‌ماه در تماسی کوتاه به خانواده‌اش خبر داد که از زندان لاکان رشت به زندان سنە منتقل شده است. نیروهای امنیتی در زمان بازداشت اقدام به تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی این فعال کارگری کردند. 

این فعال کارگری و از اعضای کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، در هنگام بازداشت برای «اعتراف اجباری» به شدت تحت فشار و شکنجه قرار گرفته است.

شایان ذکر است که، شریفه محمدی در طول سه هفته‌ی ابتدایی بازداشتش، تنها دو بار با خانواده تماس گرفته بود. این فعال کارگری در طی دو ماه گذشته از حق ملاقات با خانواده محروم بوده و نتوانسته است با همسر و فرزندش دیدار کند.

با این حال برای «سیروس فتحی»، همسر شریفه محمدی نیز پرونده‌ای تشکیل شده که دلیل آن، پیگیری وضعیت همسرش و تلاش جهت آگاهی از روند بازداشت و پرونده‌سازی امنیتی علیه وی بوده است.

با وجود اینکه دسترسی به حق ملاقات، خدمات پزشکی و اطلاع از وضعیت پرونده از ابتدایی‌ترین حقوق هر متهم است، اما شریفه محمدی ٨٢ روز است از این حقوق محروم بوده و بلاتکلیف در حبس به سر می‌برد به صورتیکه خانواده و اطرافیان را نگران وضعیت وی کرده است.