27/04/2024

تداوم اعتراضات و اعتصابات کارگری، پرستاران و بازنشستگان در آستانه انتخابات

امروز دوشنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۲ بازنشستگان مخابرات بار دیگر به رسم هر دوشنبه در ده ها شهر کشور دست به راهپیمایی و برپایی تجمعات اعتراضی زدند. کارگران اعتصابی فولاد اهواز در خیابان های اهواز دست به راهپیمایی زدند و از ورود مدیر عامل به شرکت جلوگیری کردند. پرستاران شیراز با برپایی تجمعی گسترده با سر دادن شعارهای اعتراضی به سمت استانداری فارس راهپیمایی کردند. امروز همچنین کارگران ارکان ثالث پالایشگاه ششم پارس جنوبی در سومین روز اعتراضات خود گرد هم آمدند و بیانیه ای منتشر کردند.

امروز دوشنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۲، بازنشستگان شرکت مخابرات ، در اعتراض به اجرا نشدن طرح همسان‌سازی حقوق، اعتراض به اجرا نشدن مفاد آئین نامه استخدامی مصوب ۱۳۸۹ و همچنین محرومیت از حق استفاده از بیمه تکمیلی.

این بازنشستگان که از حق تامین اجتماعی به لحاظ رفع نیازهای اقتصادی، درمانی و معیشتی محروم هستند با برگزاری تجمع خود خواستار در نظر گرفتن تسهیلات بیمه تکمیلی، پرداخت مطالبات معوقه و افزایش میزان حقوق بازنشستگی مطابق توروم جاری در کشور هستند.

تجمعات اعتراضی و راهپیمایی بازنشستگان مخابرات در ده ها شهر از جمله در ارومیه، اراک ، بندرعباس ، خرم آباد ، اردبیل، تهران، اهواز، اصفهان، تبریز، سنندج، مریوان، قروه ، رشت و … برگزار شدند.

سهامداران عمده ی شرکت مخابرات، که هدف شعارهای بازنشستگان هستند، «ستاد اجرایی فرمان امام» و نیز «بنیاد تعاون سپاه پاسداران»، هستند!

ادامه اعتصاب در گروه ملی فولاد اهواز

کارگران گروه ملی فولاد در اعتراض به تعلیق از کار و ممنوع الورودی شماری از همکاران معترض و اجرای ناقص طرح طبقه بندی مشاغل، همچنان در اعتصاب بسر می برند.

امروز دوشنبه هفتم اسفندماه، کارگران گروه ملی از ورود علی محمدی مدیرعامل فاسد به محوطه شرکت جلوگیری کردند. این کارگران سپس در خیابان های اهواز اقدام به راهپیمایی کردند.

رفع تعلیق از کار و ممنوعیت ورود کارگران، اصلاح آیتم های طرح طبقه بندی، همسان سازی دستمزدها با شرکت های فولادی مشابه، قراردادی شدن نیروهای پیمانکاری و استعفای مدیر عامل از خواسته های اصلی کارگران گروه ملی فولاد است.

امروز ۷ اسفند ۱۴۰۲ تجمع دوباره ی پرستاران و کادر درمان شیراز ،در اعتراض به تعرفه های پایین و اضافه کار اجباری و بدون پرداخت هیچ دستمزدی و وعده های پوچ و تو خالی مسئولان دست به اعتراض زدند.

آنها در این تجمع شعار “تو کرونا جنگیدیم حمایتی ندیدیم” را به نشانه اعتراض به مدیران فاسد حکومت فریاد کردند. حقوق های پایین و تبعیض بسیار زیاد در بین پرسنل و کادر درمان و پزشکی از مشکلات اصلی پرستاران است.
این دومین تجمع اعتراضی پرستاران کادر درمان شیراز  است.

عدم تحقق وعدهای صنفی و اقتصادی از قبیل اعمال نشدن پاداش های مناسبتی، حذف شدن کارانه، از سال ۱۴۰۲، پرداخت نشدن فوق العاده خاص که اضافه کار و سختی کار از جمله تحصن و تجمعات اعتراضی جامعه پرستاری کشور است.

امروز همچنین کارگران ارکان ثالث پالایشگاه ششم پارس جنوبی گرد هم آمدند و با صدور بیانیه ای اعلام کردند:
ما اینجا با اعتراضات خود در همبستگی با همه کارگران معترض نفت، با کارگران گروه ملی فولاد اهواز که هم اکنون در خیابان هستند، و با همه کارگران و مزدبگیران اعلام می کنیم؛ دوره دستبوسی ها و انتظار لطف و مرحمت از بالا به پایان رسیده، ما همچنان به اعتراضات خود تا تحقق کامل خواسته هایمان ادامه داده و کارگران سایر بخش های نفت را به این اعتراضات فرا می خوانیم.
مهمترین خواسته های کارگران ارکان ثالث پارس جنوبی عبارتند از:
حذف شرکت های پیمانکاری، اجرای کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل، و افزایش مزد و مزایا.