27/04/2024

ایتالیا: پاریس و ورشو نمی توانند به نمایندگی از ناتو صحبت کنند

  • وزارت دفاع ایتالیا: مداخله ناتو در اوکراین مسیر دیپلماسی را از بین خواهد برد.

گیدو کروستو، رئیس وزارت دفاع ایتالیا در مصاحبه با روزنامه لا استامپا گفت که فرانسه و لهستان نمی توانند به نمایندگی از ناتو درباره اعزام نیرو به اوکراین صحبت کنند.

وی بیان داشت: فرانسه و لهستان نمی توانند به نمایندگی از ناتو صحبت کنند، ناتو که از همان ابتدا به طور رسمی و داوطلبانه در مناقشه دخالت نکرده است. اعزام نیرو به کی‌یف به معنای گامی به سوی تشدید تنش یکجانبه است که مسیر دیپلماسی را از بین خواهد برد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد که کشورهای غربی به حمایت از کی‌یف ادامه می دهند. در عین حال، آنها باید در مورد چگونگی کمک به اوکراین برای “بازیابی آزادی، قلمرو و امنیت” به روشی دیگر، یعنی با فعال کردن کانال های دیپلماتیک بیشتر فکر کنند.

پیشتر رادوسلاو سیکورسکی، وزیر امور خارجه لهستان گفت که اعزام پرسنل نظامی از کشورهای غربی به خاک اوکراین را نمی توان غیرقابل تصور تلقی کرد. وی همچنین گفت که از ابتکار امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در مورد امکان اعزام پرسنل نظامی از کشورهای غربی به اوکراین قدردانی می کند. و آند‌ژی دودا، رئیس جمهور لهستان، گفت که لهستان باید یک فرودگاه بزرگ برای انتقال نیروهای ناتو بسازد.