27/04/2024

توطئه جدید آمریکا برای غزه

اخیرا رئیس جمهوری ایالات متحده اعلام کرده که برای کمک رسانی به غزه تصمیم دارد یک بندر موقت در شمال غزه احداث کند.

علیرغم اینکه وی اظهار داشته که نیروهای آمریکایی ورود نخواهند کرد اما طبق اظهار نظر مسئولین ستادی ارتش آمریکا حد اقل هزار سرباز آمریکایی برای پیاده کردن این طرح نیاز می باشند.

طبق این طرح قرار است که مواد اولیه، غدا و دارو از طرف کشورهای مختلف به قبرص ارسال شود و پس از اینکه توسط اسرائیلی ها بازرسی شدند با کشتی به این بندر منتقل گردند.

یکی از اصلی ترین سوال ها این می باشد که قرار است این کمک ها تحویل چه کسی شود و امداد رسانی چگونه انجام خواهد شد؟

هر دو این تشکیلات مورد غضب اسرائیل می باشند و عملا هیچ ستاد امداد رسانی دیگری آنجا وجود ندارد که بخواهند متولی توزیع این کمک ها باشد.

چند روزی هم هست که ایالات متحده و برخی کشورهای دیگر یک شو تبلیغاتی راه انداخته اند که طی آن می روند و از طریق هوایی کمک هایی را بر غزه پرتاب می کنند.

هر کس که مقداری حساب کتاب سرش شود بهخوبی می داند که این کمک ها هیچ دردی از درد مردم غزه را دوا نمی کند، بیش از دو ملیون انسان آنجا زندانی شده اند و اینها روزی به چندصد تن کالا نیاز دارند در حالی که عملیات پرتاب کمک ها در نهایت چیزی حدود شصت تن بوده که حتی نیاز یک روز این مردم را تامین نمی کند، مخصوصا با توجه به اینکه آذوقه اینها مدت ها است تمام شده و کلا این کالا محدود به برخی کالای انتخاب شده است که برای مردم پرتاب می شود ونه همه چیزی که آنها نیاز دارند.

برخی کشورهای عربی هم که نصف کمک هایشان کفن بوده.