27/04/2024

اعتصاب نیروهای پیمانکاری مگفا

روز سه شنبه 22 اسفندماه شماری از نیروهای پیمانکاری مگفا در اعتراض به تأخیر در پرداخت حقوق بهمن ماه خود دست به اعتصاب زدند.

در این گزارش به نقل از نیروها آمده است؛برگه‌ ای مبنی بر اینکه قرار است بخش کوچکی از حقوق بهمن‌ ماه به صورت علی‌الحساب به نیروها پرداخت شود برای امضا به آنان داده شد اما کارگران آن را امضا نکردند.یک هفته مانده به تعطیلات عید،همه‌ این کارگران به حقوقشان که کمتر از ۱۰ میلیون تومان است نیاز دارند.نیروهای پیمانکاری مگفا در ادامه افزودند:از قرار معلوم شرکت پیمانکار هنوز پولی بابت حقوق کارکنان دریافت نکرده است،اما این مسئله به آنها ارتباطی ندارد و دریافت به موقع این حقوق ناچیز،آن هم نزدیک عید در این شرایط نابسامان معیشتی کمترین خواسته‌ای است که آنان می‌توانند داشته باشند.

تجمع اعتراضیِ پرستاران و کادر درمان رفسنجان

جمعی از پرستاران و کادر درمان رفسنجان روز سه شنبه 22 اسفندماه در مقابل دانشگاه علوم پزشکی و سپس فرمانداری شهرستان رفسنجان تجمع کردند.

این تجمع صنفی در اعتراض به اضافه کار اجباری،مطالبات تعرفه گذاری و فوق العاده خاص و وعده‌های همیشگی محقق نشده برگزار شده است.این معترضان خواستار اصلاح اساسی تعرفه‌های پرستاری، افزایش کارانه و دستمزد، حذف اضافه‌کاری اجباری و پرداخت معوقات خود هستند.شرکت کنندگان در این تجمع می‌گویند که بعد از 10 سال کار،در شرایطی که گرانی و تورم بیداد می‌کند،با این حقوق‌های ناچیز به سختی می‌توانند زندگی خود را اداره کنند.

اعتصاب نیروهای زیرمجموعه شرکت صنایع انرژی ایران

شماری از کارکنان شرکت صنایع انرژی ایران در واحد بهره برداری شماره یک آغاجاری روز سه شنبه 22 اسفندماه از انجام فعالیت های روزانه خود امتناع و اعتصاب کردند.

طبق گزارشات منتشر شده،کارکنان معترض خواهان “حذف کامل سقف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، عودت کسورات مازاد مالیات، اجرای کامل ماده ۱۰ و  عدم دست‌درازی به صندوق بازنشستگی کارکنان نفت” هستند.گفتنی است در این تجمعات شعارهایی از جمله “حقوق بازنشسته فقط واسه یه هفته، گرانی تورم، بلای جان مردم، زیر بار ستم نمی‌کنیم زندگی” سر دادند.