27/04/2024

تجمع اعتراضیِ پرستاران و کادر درمان رفسنجان

جمعی از پرستاران و کادر درمان رفسنجان روز چهارشنبه 23 اسفندماه در مقابل دانشگاه علوم پزشکی و سپس فرمانداری شهرستان رفسنجان تجمع کردند.

این تجمع صنفی در اعتراض به اضافه کار اجباری،مطالبات تعرفه گذاری و فوق العاده خاص و وعده‌های همیشگی محقق نشده برگزار شده است.این معترضان خواستار اصلاح اساسی تعرفه‌های پرستاری، افزایش کارانه و دستمزد، حذف اضافه‌کاری اجباری و پرداخت معوقات خود هستند.شرکت کنندگان در این تجمع می‌گویند که بعد از 10 سال کار،در شرایطی که گرانی و تورم بیداد می‌کند،با این حقوق‌های ناچیز به سختی می‌توانند زندگی خود را اداره کنند.

تداوم تجمع اعتراضی کارگران شرکت نفت و گاز آغاجاری

کارگران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری ، روز چهارشنبه 23 اسفندماه، برای چندمین مرتبه در هفته های گذشته در اعتراض به عدم  رسیدگی به خواسته هایشان دست به تجمع  زدند.

طبق گزارشات منتشر شده، اعتراض کارگران رسمی وزارت نفت شاغل در مراکز عملیاتی نسبت به عدم رسیدگی به،”حذف سقف‌ حقوق”،”حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی”، “عودت کسورات مازاد مالیات” و “ممنوعیت دست درازی به صندوق بازنشستگی کارگران نفت” می باشد. گفتنی است، در این تجمعات شعارهایی از جمله  “حقوق بازنشسته، فقط واسه یه هفته”، “گرانی تورم، بلای جان مردم”، “ سر دادند.

گردهمایی اعتراضی پرستاران در یاسوج

روز چهارشنبه 23 اسفندماه، پرستاران بیمارستان  بهشتی یاسوج در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان در محوطه بیمارستان تجمع کردند.

پرستاران معترض، خواهان واریز یک سال تعرفه و میزان کارانه یک ساله خود هستند که طی ماه های اخیر واریز نشده است. گفتنی است، برخی از پرستاران هفت ماه کارانه و یک سال تعرفه شان پرداخت نشده است. اعتراضات معیشتی و صنفی کادر درمان و به ویژه پرستاران در حالی ادامه دارد که مقام های نظام پرستاری در ایران وضعیت مهاجرت پرستاران از کشور را در مرز بحران توصیف کرده و نسبت به عواقب کمبود پرستار و نارضایتی شغلی بیش از ۹۰ درصد از پرستاران در کشور هشدار داده‌اند.

افزایش جانباختن کارگران در آذربایجان شرقی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی اعلام کرد که طی ۱۱ ماه سال جاری، ۹۰ کارگر در اثر حوادث کار در این استان جان خود را از دست داده اند که این آمار نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش داشته است.

طبق گزارشات، ۵۲ درصد از فوتی های ناشی از حوادث کار در سال جاری بر اثر سقوط از بلندی، ۲۰ درصد بر اثر برخورد با اجسام سخت، ۱۳ درصد به دلیل برق گرفتگی، ۶ درصد در پی سوختگی، پنج درصد به علت غرق شدگی و چهار درصد بر اثر خفگی بوده و تبریز با ۵۰ نفر در رده اول و شهرهای مرند با هشت نفر و شبستر با پنج نفر در رده های دوم و سوم قرار دارند.

جانباختن و مصدومیت 5 کارگر

روز چهارشنبه 23 اسفند ماه، در اثر برخورد تریلی با مینی‌بوس حامل کارگران، ۲ کارگر جان باخته و سه نفر دیگر مصدوم شدند.

طبق گزارشات منتشر شده، بر اثر برخورد مینی‌بوس حامل کارگران شرکت «مبین» با یک دستگاه کامیون تریلی در ۱۰ کیلومتری محور جاده‌ای شهربابک به انار (در منطقه بنیک) در استان کرمان، ۲ کارگر با رده سنی ۳۵ و ۴۰ سال جان خود را از دست داده و ۳ کارگر دیگر با رده سنی ۴۰ تا ۴۴ سال مصدوم شدند. از قرار معلوم؛ مصدومان این حادثه به بیمارستان ولیعصر شهر بابک منتقل شدند؛ و گفته شده، هیچ یک از مصدومان در وضعیت وخیم قرار ندارد. گفتنی است، این مینی‌بوس در حال انتقال کارگران به محل کار در شیفت صبح بود.