27/04/2024

حوثی ها موشک ابرصوت آزمایش کردند

یک منبع نظامی نزدیک به انصارالله، جنبش شیعه حاکم در شمال یمن اعلام کرد انصارالله (حوثی‌ها) که مورد حمایت ایران است، یک موشک ابر صوت با قابلیت کشندگی بالا آزمایش کرده و در حال آماده‌سازی برای وارد کردن این موشک‌ها به زرادخانه نظامی خود است.

اسپوتنیک، این منبع گفت: “نیروهای موشکی گروه، موشکی را با موفقیت آزمایش کردند که می‌تواند به سرعت 8 ماخ (ده هزار کیلومتر در ساعت) برسد و با سوخت جامد کار کند؛ در یمن قصد دارند ساخت آن را برای استفاده در حملات در سرخ و دریاهای عرب و خلیج عدن و همچنین علیه اهدافی در اسرائیل آغاز کنند”.

وی افزود: همزمان با آزمایش این موشک ابر صوت، نیروهای مسلح شمال یمن پس از آزمایش‌هایی که سه ماه به طول انجامید، موشک‌ها و پهپادهای خود را ارتقا دادند و کلاهک‌های انفجاری را اصلاح کردند تا قدرت تخریب آن دو برابر شود.

عبدالمالک الحوثی، رهبر انصارالله پنجشنبه گذشته درباره تلاش‌های این جنبش برای تولید موشک‌های ابرصوت صحبت کرد و گفت: “دشمنان، دوستان و مردم ما شاهد سطحی از دستاوردهای استراتژیک خواهند بود که کشور ما را در صف کشورهای معدود در داشتن چنین توانایی های خود در این جهان قرار خواهد داد.”

در آن زمان الحوثی گفت که نیروهای یمنی در عملیات های اخیر در دریای سرخ و عرب از سلاح های جدیدی استفاده کرده اند که آمریکا و انگلیس را غافلگیر کرده است. رهبر انصارالله گفت: نیروهای یمنی پس از آغاز عملیات فلسطینی ها علیه اسرائیل موسوم به “طوفان الاقصی” به 61 کشتی و کشتی جنگی حمله کردند.

اوایل اکتبر گذشته، حوثی‌ها اعلام کردند که از مقاومت فلسطین در برابر ارتش اسرائیل در نوار غزه با حملات موشکی و هوایی و همچنین گزینه‌های نظامی دیگر حمایت خواهند کرد، به‌ویژه اگر آمریکا در درگیری فلسطین و اسرائیل در نوار غزه مداخله کند.