27/04/2024

یونیسف: ١۴میلیون کودک در سودان به کمک نیاز دارند

ماندیپ اوبراین، نماینده‌ی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در سودان با انتشار بیانیه‌ای در حساب کاربری خود گفت: ۱۴ میلیون کودک نیازمند کمک‌های بشردوستانه‌ی فور‌ی هستند و ۴ میلیون کودک نیز در سودان آواره شده‌اند.

ماندیپ اوبریان جنگی  که ١١ ماه است در سودان ادامه دارد را جنگ وحشی خواند و اعلام کرد که میلیون‌ها نفر گرسنه هستند،  در سودان باید کارهای زیادی برای نجات آینده این کشور و برای جلوگیری از مرگ کودکان و مردم انجام شود. اکنون ما به آتش‌بس و تحویل تجهیزات نیاز داریم.»

بر اساس بیانیه‌ی سازمان ملل متحد، بزرگترین حادثه آوارگان در سودان رخ می‌دهد که بزرگترین بحران در جهان است. براثر جنگ بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع حدود ١۴ هزار نفر در کشور جان خود را از دست داده‌اند و ٨ میلیون نفر نیز آواره شده‌اند.

براساس گزارشات منتشر شده، به دلیل جنگ داخلی، ١٩ میلیون کودک از رفتن به مدرسه محروم شده‌اند، ٢۵میلیون نفر که نیمی از جمعیت کشور هستند به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. بر اساس گزارش برنامه‌ی جهانی غذا در تاریخ  ۵ فوریه سال جاری، حدود ١٨ میلیون سودانی از دستیابی به غذا محروم هستند و  پنج میلیون نفر از آن‌ها در آستانه‌ی گرسنگی قرار دارند.

با وجود درخواست‌های جامعه جهانی برای آتش‌بس، جنگ بین دو طرف حتی در ماه رمضان نیز ادامه دارد.