27/04/2024

غزه؛ حدود ١.١ میلیون نفر از ناامنی غذایی فاجعه بار رنج می‌برند

نیروهای اسرائیلی به جنگ نسل کشی خود در نوار غزه ادامه می‌دهند و با پیروی از سیاست قحطی که از طریق ادامه محاصره اعمال می‌کنند، سوء تغذیە زندگی میلیون‌ها نفر را تهدید می‌کند.

روز گذشته دوشنبه ١٨ مارس، UNRWA تایید کرد که ارقام نگران کننده‌ای در مورد سوء تغذیه مردم نوار غزه به ویژه کودکان وجود دارد و خاطرنشان کرد که در خان یونس و مرکز نوار غزه، حدود ٢٨ درصد از کودکان از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند.

علاوه بر آن، بیش از ١٠ درصد از کودکان زیر دو سال در آن مناطق از اتلاف شدید رنج می‌برند. این سازمان همچنین با بیان اینکه نیروهای اسرائیلی تاکنون تنها اجازه ورود ٢۵ درصد کمک‌های برنامه ریزی شده به شمال نوار غزه را داده‌اند، در خصوص این مهم که قحطی در غزه همه ساکنان آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد، هشدار داد.

این سازمان که در ارزیابی امنیت غذایی که توسط سازمان ملل متحد حمایت می‌شود، تأیید کرد که ساکنان غزه از گرسنگی فاجعه‌بار رنج می‌برند و خاطرنشان کرد که در صورت عدم مداخله فوری، احتمالاً تا ماه مه آینده قحطی در شمال نوار غزه رخ خواهد داد.

بر اساس گزارش طبقه‌بندی موقت یکپارچه امنیت غذایی، حدود ١.١ میلیون نفر در نوار غزه از ناامنی کامل غذایی رنج می‌برند که دلیل آن تداوم جنگ بین نیروهای اسرائیلی و حماس است.

نیروهای اسرائیلی برای ششمین ماه متوالی از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه جلوگیری کرده‌ و آن را محاصره کرده‌اند. این امر باعث کمبود کمک‌ها از جمله غذا، آب، دارو و سوخت شده که منجر به قحطی واقعی و جانباختن کودکان و افراد مسن شده است.

تعداد تخلفات نوار غزه به ٣١ هزار و ٧٢۶ کشته رسید. بر اساس گزارش آماری روزانه وزارت بهداشت فلسطین، در پی ٨ قتل عام نیروهای رژیم صهیونیستی علیه کل خانواده‌ها، طی ساعات گذشته ٨١ کشته و ١١۶ زخمی برجای گذاشت و تعداد مجروحان به ٧٣ هزار و ٧٩٢ نفر رسید.