27/04/2024

روزانه ٣٧ مادر در غزه کشته می‌شوند

در ادامە حملات ارتش اسرائیل به مناطق مختلف نوار غزه، صبح امروز جمعه ٢٢ مارس منازل غیرنظامیان و تجمعات آوارگان بمباران و در نتیجە ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت. به گزارش رسانه‌ها طی بمباران امروز محله النصر در شمال رفح  هشت نفر کشته شدند..

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، نیروهای ارتش اسرائیل طی ساعات گذشته ٧ قتل عام علیه خانواده‌ها انجام دادند که در نتیجه آن ۵۶ نفر از مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها کشته و ٩٢ نفر دیگر زخمی شدند.

این وزارت با اشاره به اینکه تعداد قربانیان جنگ  غزه از ٧ اکتبر ٢٠٢٣ تاکنون به ٣١ هزارو ٩٨١ کشته و تعداد مجروحان به بیش از ٧۴  هزارو ١٨٨نفر رسیده است، افزود: هنوز هزاران مفقود در زیر آوار خانه‌های ویران شده هستند و  نیروهای اسرائیلی مانع رسیدن خدمه آمبولانس به آنها می‌شود.

هلال احمر فلسطین نیز به نوبه خود اعلام کرد: در حالی که کشورهای جهان روز مادر را جشن می گیرند، هر روز ٣٧ مادر در جنگ جاری در غزه  کە ماەهاست ادامە دارد، کشته می‌شوند.

انجمن زندانیان و زندانیان سابق و باشگاه اسیران فلسطینی در بیانیه مشترکی که از سوی آنها منتشر شد، اشاره کردند که از میان ٧۶  زن زندانی که توسط نیروهای اسرائیلی نگهداری می‌شوند، ٢٨ مادر نیز در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند و از ملاقات با خانوادە و فرزندان خود محروم هستند.

در این بیانیه توضیح داده شده است که روز مادر امسال در زمان نسل کشی برگزار شد که به مدت شش ماه در غزه ادامه دارد و باعث مرگ هزاران مادر و کودک و محرومیت هزاران کودک و مادر  از همدیگر شدە است.

این بیانیه حاکی از آن است که نیروهای اسرائیلی از آغاز جنگ بین نیروهای اسرائیلی و جنبش حماس، زنانی را در نوار غزه دستگیر کرده‌اند، در میان آنها مادران و مادربزرگ‌ها هستند و چهار زندانی زن از نوار غزه در زندان دامون اسرائیل محبوس هستند که دو زن زندانی و مادرشان نیز شامل می‌شوند.

این بیانیه می افزاید: یکی از برجسته‌ترین تخلفات نیروهای اسرائیلی، بازداشت مادران به عنوان گروگان برای تحت فشار قرار دادن خانواده‌ها و همسران آنها و بازداشت آنها در شرایط سخت است و بیشتر زنان بازداشت شده فعالان حقوق بشر هستند.

در این بیانیه از نهادها و جنبش‌های بین‌المللی فمینیستی خواسته شده است که در قبال جنایات و تخلفات نیروهای اسرائیلی علیه زنان زندانی احساس مسئولیت کردە و نسبت بە اقدامات اسرائیل واکنش نشان دهند.